Digitaal uitwisselen met India

Leerlingen leren samenwerken met Indiase leeftijdsgenoten, vergroten hun kennis over actuele thema’s en versterken hun interculturele vaardigheden.

Het doel

Onze digitale uitwisselingen met India vinden plaats binnen het Eumind netwerk: een netwerk van Indiase en Europese scholen. Het doel van Eumind is zoveel mogelijk Indiase en Europese leerlingen met elkaar in contact te brengen zodat ze van elkaar leren en interculturele vaardigheden, zoals nieuwsgierigheid en open staan voor andere culturen, versterken.

Het waarom

De uitdagingen waarvoor we momenteel staan in de wereld kennen geen grenzen. Onze aardbol heeft inwoners nodig die kunnen samenwerken over  landsgrenzen heen. Hoe meer interculturele verbindingen we leggen, hoe groter de kans is dat samenwerkingen bijdragen aan verbetering, wereldwijd.

In de praktijk

We brengen leerlingen in India en Europa letterlijk met elkaar in verbinding. Met relevante, thematische projecten leggen we een inhoudelijke basis voor de interculturele connectie. Voorbeelden van thema’s zijn duurzaamheid, mensenrechten en kunst en cultuur. De projecten worden beoordeeld door een onafhankelijke jury en gewaardeerd met een certificaat.

Lid worden van het Eumind-netwerk?

Meer dan 5.000 leerlingen doen jaarlijks mee aan de projecten van Eumind

Eumind gelooft dat de wereld inwoners nodig heeft die zich bewust zijn van hun verantwoordelijkheden ten opzichte van onze planeet en al haar inwoners, waar die inwoners ook wonen. Euminds doel is zoveel mogelijk leerlingen uit India en Europa met elkaar in verbinding te brengen zodat zij van elkaar kunnen leren en hun vaardigheden als wereldburger kunnen versterken.