Interculture ontmoetingen

Stichting ICO faciliteert en beheert online uitwisselingen met India en China voor Nederlandse scholen om de ontwikkeling van interculturele vaardigheden van leerlingen te versterken en begrip voor andere culturen te vergroten.

Pijlers

• Ontmoeten van leeftijdsgenoten die opgroeien in de culturen van India of China.

• Verbinden van jongeren die verschillend zijn en tegelijkertijd ook vaak op elkaar lijken.

• Vergroten van het onderlinge begrip tussen leerlingen wereldwijd en hun kijk op de wereld.

Missie

Onze wereld ‘herbergt’ bijna 8 miljard inwoners. Met dank aan de digitalisering kunnen we in enkele seconden duizenden kilometers overbruggen en mensen met elkaar in contact brengen. Wij geloven dat dit interculturele contact van onschatbare waarde is: voor jezelf, de ander én voor het vergroten van wereldwijd begrip.

Team ICO

Stichting ICO is opgericht door Rosanne Severs en Danny Nobel.

Globi

Stichting ICO is onderdeel van Globi. Globi ondersteunt scholen en onderwijsinstellingen met advies, trainingen en activiteiten op het gebied van wereldburgerschap en internationaliseringGlobi staat voor contact met de wereld, met behoud van eigen identiteit.

Meer weten over Globi?